Glosa

Najnovšie video

Kto je práve pripojený

Práve tu je 18 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Posledné komentáre

  • Načo je človek, keď nerobí svet lepším?

    • Grady 25.02.2020 18:32
      My developer is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because ...
       
    • Bret 25.02.2020 18:11
      I think the admin of this web page is really working hard for his web page, for the reason that ...
  • Už Boha nepoznám...?

    • Daniella 25.02.2020 18:26
      Wonderful beat ! I wish to apprentice at the same time as you amend your website, how could i subscribe ...
       
    • Ervin 25.02.2020 18:21
      Do you have any video of that? I'd care to find out some additional information. Check out my web ...
  • „Buď tolerantný!“

    • Nola 25.02.2020 18:04
      Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you spending some time and energy ...
Hodnotenie užívateľov:  / 0
StrašnýNajlepší 
Uverejnené: 21. september 2018 Napísal: Augustín Bačinský Kategória: Ročník 2018
Prečítané: 181x
Vytlačiť

F. Heer v knižke Bohatší život, v kapitole Otvorený humanizmus, v článku o Teilhardovi de Chardin, okrem iného hovorí: „Ak človek ochorie na rakovinu, dá sa podľa röntgenovho snímku metastáz a podľa toho, nakoľko choroba zachvátila celé telo, zistiť a určiť, za koľko rokov, mesiacov alebo dní zomrie. Svetové náboženstvá však môžu, i keď sú napadnuté smrteľnou chorobou, zomierať v metastázach po stáročia, ba i tisícročia, a pritom môže ešte chorý organizmus vyháňať do sveta pomerne zdravé výhonky, ktoré potom svojím „zdravím" klamú druhých, i samotný organizmus" (F. Heer, Bohatší život, str. 157, Vyšehrad Praha 1969).

 

Prečo ľudia túžia po púťach, a nestačí im nedeľná bohoslužba, na ktorú vlastne prestávajú mnohí chodiť? Preto, lebo túžia zažiť čosi neobyčajné a nestačí im pre to stereotyp, taktiež im to z psychologického hľadiska pomáha „vyčistiť hlavu". Vedec a teológ Arthur Peacocke hovorí: „Výskumy Výskumného strediska Alistera Hardyho v Oxforde odhalili, aké sú v značne sekularizovanej Británii konca 20. storočia rozšírené zážitky uvedomovania si láskavej nemateriálnej sily, ktorá sa zdá byť čímsi oveľa významnejším než osobné ja a ktorá sa nachádza čiastočne alebo úplne mimo neho. Tieto zážitky sa správne označujú ako náboženské"... (A. Peacocke, teológia pre vedecký vek, str. 17, Kalligram Bratislava 2009, ISBN 978-80-8101-251-8).

Chcel by som však k tomu dodať, že je tu už nový level duchovného života, o ktorom ľudia však nevedia, a iba intuitívne sa „dožadujú" tejto blízkosti s Bohom.

You are here:   HomeSKNRočník 2018Intuitívne sa dožadujeme Božej blízkosti

Najčítanejšie staršie články

Načo je človek, keď nerobí svet lepším?

08.02.2011

Už dávno som nepočula slová, ktoré ako sa hovorí „chytia človeka za srdce“. Zdá sa, akoby už všetko bolo povedané a slová nám už nevravia nič. Až nedávno odznela táto otázka vo filme Kráľovstvo nebeské. V polospánku vnímajúc len útržky z filmu ma zrazu táto veta ce
Produktívna viera

29.05.2009

Teológovia dávajú Jánovi Krstiteľovi mnohé prívlastky, či označenia. Najviac ma však oslovil titul, ktorý mu udelil žurnalista Vittorio Messori-muž produktívnej viery. Veľa ľudí má totiž teologicky správnu vieru, len s jedinou, ale zato podstatnou chybičkou krásy-je neproduktí
Byť manželkou kňaza

30.01.2010

„A nenamýšľajte si, že môžete usmerňovať tok lásky, lebo, ak vás uzná za hodných, sama vám určí smer. Láska má len jedno želanie, aby sa naplnila.“ Ch. Džibrán 
Putovný pohár sv. Gorazda

13.07.2010

Deň pred sviatkom našich vierozvestcov sv. Cyrila a Metoda 4.7.2010, sa na Cirkevnom dome konal Gorazdov deň. Na tento významný sviatok prijal pozvanie aj rakúsky biskup HansJorg Peters a administrátor Poľskej národnej katolíckej cirkvi ks. kanonik Tomasz Rybka,

O nás

Slovenské katolícke noviny - noviny súčasného katolíka. Ich hlavným cieľom je poukázať na myšlienky Starokatolíckej cirkvi, ale taktiež aj na spoločenské problémy, ktoré sa bezprostredne dotýkajú nás všetkých.
Písanie o náboženstve a viere neprináleží len kňazom, preto sú pre rôznorodosť zmýšľania autormi aj laici.
Elektronický dvojmesačník náboženských, spoločenských a teologických tém.

ISSN 1337-2238

Naši partneri