„Proroci prorokujú klamstvo a kňazi vládnu na vlastnú päsť“ (Jeremiáš 5,31).
Ján Krstiteľ je akoby oceánom, do ktorého sa vlievajú potoky a rieky všetkých božích prorokov Starého zákona. Sám sa označil ako „Hlas volajúceho na púšti“ (Jn 1,23).Preto iba na neho platí laudácia od samotného vteleného Slova – Ježiša Krista, že „Nenarodil sa zo ženy nikto väčší ako Ján“. Len u Jána Krstiteľa oslavujeme jeho narodenie, podobne ako narodenie Bohočloveka a narodenie Bohorodičky. Sv. Augustín (+430) hovorí: „Toto nemôže byť bez významu. A ak si aj nevieme dostatočne vysvetliť takéto vyznačenie, osožnejšie a cennejšie je premýšľať o ňom“ (Kázanie 293).
Vieme, že Ján mal poslanie už skôr, ako sa narodil, keď radostne zaplesal v lone svojej matky Alžbety. Svojím narodením rozväzuje jazyk svojho otca kňaza Zachariáša. Ten mlčí a stráca hlas, až kým sa nenarodí Ján, Pánov predchodca, a vtedy sa mu hlas vracia. Sv. Augustín práve v tomto tajomstve hlasu vidí podstatu prorokovej osoby: „Sú to božské veci a presahujú mieru ľudskej krehkosti. Napokon sa narodí, dostáva meno a rozväzuje sa otcov jazyk. Uváž, čo sa tu stalo, lebo ide o obraz plnej skutočnosti.“ Pokračuje: „Otvorenie Zachariášovho hlasu pri Jánovom narodení je to isté, čo roztrhnutie opony pri Kristovej smrti na kríži. Keby bol Ján zvestoval seba samého, Zachariášove ústa by sa neboli otvorili. Jazyk sa rozväzuje, lebo sa rodí hlas.“